2012. április 19., csütörtök

In Time Az idő pénz...Vagy fordítva?

Egész jó kis sci-fi thrillert láttam a múlt hétvégén. Bár Justin Timberlake-et eddig még csak énekelni hallottam, kellemesen csalódtam színészi képességeiben is. Amanda Seyfried-et viszont énekelni hallottam a Mamma Miában, és most kicsit "szőkesnősre" sikeredett a szerepe, nade nem is ő volt a lényeg.

A film alapötlete, nem újkeletű de mégis örök érvényű tény:
"Az életünk véges".
"Az idő pénz".
"Ha időt nyersz, életet nyersz. És így tovább..."

A film a jövőben játszódik egy nagyon szomorú világban, ahol a szegények és a gazdagok már vastag kőfalakkal elválasztott kerületekben élnek, az átjárás lehetetlen és életveszélyes. Ilyet is láttunk már több filmben is ( District 9 ) , ez sem új a Napon. Az Új a Napon az, hogy ebben a szép új világban az idő lesz a fizetőeszköz. A szegényeknek előre megadott időtartam áll rendelkezésre, ami ha lejár megáll a szívük. Az életük a gettőban egy állandó rohanás és harc az életért, az órákért, a percekért. Nemígy a gazdagok multimilliomos világában, ahol idejük, mint a tenger, hiszen megvásrolták, mert megtudják.

A film alapsztorija teljesen átlagos lenne, ha nem ebben a fiktív világban játszódna, ami miatt az egész érdekessé és elgondolkodtatóvá válik. Érdekes a film képi világa is, futurisztikus és jól megválasztottak a jelentek és a színek is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése